Galoppträning i snön

 
Igår red jag och karro ut ihop till fältet som vi kallar det, vi tänkte pulsa lite snö och springa av hästarna lite då dem vilat lite nu vintertid pga ishalkan så knappast broddarna hjälpt! :/
Men iaf jag värmde upp på en volt med trav och skritt, lite form arbete och sedan tränade vi mest galoppen i snön. Då Sia inte riktigt har musklerna och det längre pga vilan i somras och efter skadan under förra vintern så hann vi ju aldrig igång igen så nu får vi börja lite får början igen typ... TYVÄRR!!!! 

Så hon var AS jobbig att galoppera på, sprang in i galoppen och väl i galopp så blev hon stenhård i mun, svår att styra och det gick alldeles för fort. (Trodde vi skulle gå omkull ett ex antal gånger!!) Vi galopperade flera stycken varv i både höger - och vänstervarv innan man lyckades få stopp på henne, som sagt stenhård och pigg....men efter tredje-fjärde fattningen i båda varv så var Sia ganska så trött och sprang på i början men sedan efter kanske ett varv blev det helt plötsligt en ganska okej snabb galopp som jag fick försöka hålla igång henne i, kändes att det var riktigt jobbigt för henne men ja i slutet kunde jag tom ge henne lite tygel och fick driva lite för att hon skulle hålla igång och sedan avbröt hon till trav och då avslutade vi :)
Så då var hon trött och förmodligen ganska så slut så vi tog en liten omväg påvägen hem till stallet för att dem skulle få skritta av sig ordentligt.
Men jag är nöjd med gårdagens insats trotts hennes dumheter med att bli så jävla stark/hård och bara dra men det jobbar vi på att få bort iaf! :)
Hon var ju grym sommaren vi tävlade i hoppning, då fatta hon galoppen nästintill direkt så det är målet, att få tillbaka hästen hon var då! :)



Idag red medryttaren Sia så vet inte vad dem gjort än men hon ska ju rida ut på Sia åt mig så hon red nog ut en sväng i främst skritt och någon trav, så hon får sträcka ut benen lite och ta det lugnt :)
Planerna för imorgon är att rida med Karro på fältet igen, fortsätta träna galopp osv i snön medans det finns kvar! :) Jag har morgonfodringen och karro har utsläpp så vi båda är ju där tidigt, får se om jag kanske kan övertala min pojkvän att komma och fota lite när vi rider men tror faktiskt inte han vill/orkar det tyvärr!!! :(
Men snart hoppas jag på att få lite nya bilder då jag bara har gamla och typ inga ridbilder alls! 
Ska försöka göra en ny hästfilm med på mig och Sia men just nu har jag bara gamla bilder och videos så finns inget bra material att arbeta med men jag bjuder på min senaste film på oss! :) (det är jag som pratar i videon)

HÄR!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback