Lättare ridpass i ridhuset

Igår tränade vi lite med att rida med spönen men hon var väldigt ofokuserad då det blåste massor ute och slog och lät mycket i väggen så hon blev väldigt upprörd emellanåt så vi slutade träna med spön och så kom tanten från andra stallet och skulle rida med och då blev det inte lättare när hon redan var ofokuserad så Danne hämtade då mina tyglar så jag satte grimskaftet som halsring och så hade jag satte tyglarna i grimman ifall att någon händer så jag hade något att ta i. Men hon var som sagt väldigt nervig över blåsten och alla läten och den andra hästen som sprang omkring så vi skrittade typ bara runt mesta dels och hon lugnade ner sig lite och sen sa jag att det fick räcka.
 
Idag tänkte jag försöka rida ut om jag kan då. Hoppas att det inte regnar mer utan att solen kommer fram och blåsten lugnar ner sig! :)
Så ska jag rida ut en sväng, kommer också ev börja träna lite med Herkules också. 
Om jag nu ska börja med det så kommer ni kunna följa mig och Herkules lite här med och på min nya instagram SteffisHorse . Kommer uppdatera där och även säkert lite på min vanliga instagram MinBejbi . :))
 
Bilderna är från den 18/3 :)
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback