Inget studiebesök idag inte -.-

Idag skulle jag och min underbara klass åka till en gård med kossor på studiebesök med våran Naturbrukslärare men det blev inte direkt som planerat kan man väl säga..
 
 
Dagen började med att jag åkte med mamma på morgonen som vanligt fast hon släppte av mig på rese eftersom jag skulle möta upp några klasskompisar där för att sedan gå till fjärrbussarna och vänta på vår buss. 
Vi stod där och läraren kom och så pratade vi, sedan började vi fundera på vart våran buss var då klockan började springa iväg. Vår lärare ringde då till bussgrejen och dem skulle då straxt återkomma och efter drygt 5-10min ringde telefonen och då visar det sig att bussbolaget hade glömt bort oss! Men dem kunde då skicka ut en buss till oss men det skulle ta 40min för bussen att komma då bussen kom från Norrköping så min lärare sa det att det inte skulle funka då det tar 40min för bussen att komma hit sen ska vi till rimforsa gården och det skulle ta drygt 40min om man hittade dit direkt och då skulle vi knappast hinna dit innan vi skulle hem igen så det sket sig. 
Vi fick rast i en halvtimme sen skulle vi ses på skolan igen så det blev lektion istället. 
Vår söta lärare var inte heller så glad kan man väl säga haha ;) Men ja vi hade lektion i 2h knappast sedan slutade jag då jag inte har svenska/engelska på eftermiddagen som resterande i min klass har. 
 
 
Nu sitter jag här och tänker lite och lagar mat åt familjen, pappa jobbar ju natt så han får ingen mat förens i natt antar jag men ah. :)
Sedan när vi har ätit så ska jag till stallet och rida, Paulina ska då följa med och rida med, hon fick låna Herkules så vi ska rida ut en sväng tänkte vi. Får se hur det går men förhoppningsvis går det bra och så :) 

Längtar till min lön kommer så jag kan ta ut en sadelprovare till Sia! :D
Har ju en bomlös sadel just nu men det är ju en skogs-/slapp sadel så den går ju inte riktigt att arbeta eller hoppa i så :)
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback