igår ledigt, idag uteritt

Igår blev det ingen ridning för jag blev lat och ville ha lite ledigt så mamma ställde upp och tog Sia åt mig. Hon red då inte men hon mockade och allt och sen hjäpte till med insläppet. 
Tackar så mycket för det! :)
 

Idag blev det en uteritt i det härliga soliga vädret. Vi skrittade en sväng mot Ekenäs slott och kollade lite. Vi travade kanske 3 kort korta längder och skrittade resterande. Sen red vi in i en typ kohage tror jag och gick på lite ojämn mark och det märks att det gör stor skillnad att ha en häst i en hage med skog och lite ojämn mark! :)
Vet inte exakt hur lång tid det tog men kanske 40min, vi tränade även att rida över en liten typ bro. Det var räcken på sidorna och så kan man väl säga att det gick ett rör undergrusvägen så det var inte någon direkt bro men ändå så var det läskigt. Gick bra trotts att två st ankor blev rädda och skrämde livet ur Sia men det gick bra och vi stannade lite mitt på "bron" och kollade läget med mycket beröm :)
 
Märks även att ormar och ödlor har vaknat då man hörde att det prasslade bland löven i dikena ;)
Såg även en lite ödla som snabbt försvann när vi red förbi, dock har även dem äckliga flugorna vaknat till liv :((
 
Sia blev lite svettig så tog en svamp och blötte ner lite lätt där sadelgjorden suttit och lite på sidan av magen. 
Benen spolade vi även av och sen fick hon gå ut i hagen igen till sina vänner :)

Bjuder på en härlig bild från dagens lilla ritt :)
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback