Uteritt igen!

Idag tog vi en lite längre skrittur och Sia skötte sig galant, blev dock lite trav 2ggr. Första gången pga en stor j*vla blining/broms som både jag och Sia fick panik på. Travade ju inte långt direkt. Andra gången var det för att jaga bort en grävling som var precis vi stallet, den vägrade typ flytta på sig och Danne kom med Spike så jag och Sia "skrämde" upp den till en dunge som var 10m ifrån där den stod i en av hagarna. 
Avskyr verkligen grävlingar och dem hör hemma i skogen och inte på en stallplan bland små hundar och katter.
Visst det är ett vilt djur men dem kan vara farliga och jag tycker faktiskt synd om den då den kan bli påkörd om hen springer omkring där. 
Men som sagt nu sprang/joggade den upp i dungen bland alla stenar osv, skrämde inte livet ur den utan ville bara att den skulle springa in i dungen, så vi joggade på vägen där den stod så den sprang in där.

Men ja, det går framåt med Sia och jag red i repgrimma idag oxå, hon skötte sig super bra och lyssnar som en pärla men hon är dock lite seg med att svänga när hon får syn på något och börjar omedvetet gå och det hållet så blir hon lite stark att styra men lyssnar tillslut ändå såklart :D

Vi såg även en orm på grusvägen vi red på, jag fick själv klart panik och fast den inte rörde sig. Vi rullade en sten mot den och den rörde sig ändå inte, den var alltså redan död.. Vi kom fram till att det var en huggorm då vi ej såg några gula fläckar och hade antagligen blivit påkörd av en bil. Den var kanske 20-30cm lång så den var inte jätte stor men särkligen giftig om den varit vid liv. 

Rider sia ungefär varannan/varje dag nu i början, vill ta det försiktigt med henne trots att hon inget visar eller så :)
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback