Kvällsritt med Danne!!



Jaha vi åkte till skara sommarland under lördagen och sen har vi sovit i Borensberg sen Lördags kväll och kom hem idag, vi var hemma i söndags och kollade hästarna och fixade. Sedan åkte vi ner till borensberg igen så har inte kunnat blogga eller så. Vi åkte till mantorp idag och gick en sväng på travsporten (hästaffären) och sedan gick vi in på Dollarstore och sedan team sportia. 
Shoppade en rosa grimma och så fick ja nya foffatofflor av mamma, danne köpte en fisk-kniv och taffsar. 
Påvägen hem hämtade vi upp hans fiskegrejer och sedan åkte vi till Hööks och handlade en rycktsten och slickgodis (lakris). 



Sen på kvällen vid typ 20.00 åkte vi iväg till stallet och skulle ta en liten skrittur, vi mötte på grävlingen vid hagen när vi skullle hämta Sia och sedan så skulle min klumpiga pojkvän Danne fylla vatten i hagen åt hästarna medans jag fixade Sia och då hade han lyckats ramla och slagit i knät så han "stukade" det och hade ont så han inte kunde gå ordentligt när jag skulle rida så vi bytte platser istället så Danne red och jag gick med Spike och ledde Sia. Gick väldigt bra och Sia var så snäll och lugn, lyssnade bra på Danne. Även han skötte sig bra klagade inte fast han red barbacka och på repgrimma :O
Stolt över mina hjärtan! 

Spike gick snällt i kopplet bredvid mig och fick sig en liten promenad och är nu ordentligt avrastad :)
Han har precis ätit sin kvällsmat som blev lite sen idag än planerat men jaj, bättre sent än aldrig ;)
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback