Ännu en kvällsritt :)

Idag blev det en kvällsritt igen och denna gång så tror ja Danne blivit hästsjuk ;)
Han sa till mig att han kunde rida idag igen om inte jag hade något emot det :O Jag blev lite chockad faktiskt men ja vet ju att min häst är underbar och snällast i världen så vem vill inte skritta på henne barbacka i repgrimma ut på en ritt lix ;)
Så blev lika dant idag, jag gick med Sia och Spike i varsin hand och Danne satt på ryggen och tränade på att styra , bromsa och "starta". Gick super bra och jag är stolt över han faktiskt! 
Vårt lilla ridmål som jag tycker skulle vara kul är att Danne ska kunna hoppa en bana med Sia på 3-4hinder i trav/galopp. Höjden är inte bestämd men runt 30-50cm tycker jag är vettigt ;))
 
 
 
Jag glömde skriva att jag är hästvakt i drygt en vecka åt lilla Chamsin, vet inte hur han stavas men iaf så är det en liten arabkille som står i stallet. Så jag håller ögon på hans hovar då ha tidigare haft fång osv. :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback