Varit borta igen

Varit i Borensberg sedan i torsdags kväll och så åkte vi hem igår kväll (lördag). Vi åkte räkbåt i fredags kväll ut på roxen, väldigt trevligt sällskap och en väldigt fin kväll med dessutom. 
Spike var hos farmor under tiden vi åkte båten, i lördags när vi kom hem på kvällen åkte vi till stallet och kollade hästarna, satt i 10min och skrapade bort alla jävla stygfluge ägg som sia hade på benen, dem sitter ju som fasen trots att man har rycktsten. Men sedan blev det att spraya på pälsglas, massa pälsglans på benen och sen massa flugmedel på henne, smörjde även magen/juvren och mulen med lite 4S salva så när vi skulle dra hade hon inte en enda fluga på sig. 
Chamsin kollade jag igenom och fick plocka taggbollar på och sedan spraya jag även honom lite lätt och kände hans hovar. 
Idag får vi se om ja ska rida men det är så jäkla kvaft ute och varmt så vet inte om det är så smart att rida trots att jag bara skrittar men ja. Får la se hur vädret är i kväll då :)
 
Bilderna är från den 6/7.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback