Nya tränset provat!

Jaha var i stallet och provade nya tränset, satt jätte bra på sia, riktigt snyggt tycker jag dessutom!
Så jag är väldigt nöjd med tränset och sia verkade oxå vara nöjd, hon ville inte släppa bettet när jag tränade av henne, hehe tror hon trodde att hon skulle få ridas i det. Men ja snygg blev hon iaf :D

 
Vi tränade från marken idag, lite trickträning blev det. 
Vi har påbörjat att träna mer på att buga, alltså med benet böjt och att hon inte ska trycka ihop kroppen utan länga på kroppen mer för mer balans.

Vi har även påbörjat stegring, men inte fram ifrån då det då blir en mer dominant övning utan jag står en bit ifrån på sidan, mer snett fram om man ska förklara. Hon reste upp sig 20cm från marken vid 5 tillfällen och sista gången var 30cm och en ganska bra stegring! :D
Super nöjd, jag går fram emellan åt och sedan ställer mig där jag står när jag ger komandot fast inte gör något utan rör lite på mig och sedan berömmer för att hon inte ska tro att hon ska stegra varje gång jag ställer mig så. :)

Jag är stolt och ser fram emot att hon ska lära sig de nya tricken! Efter hon lärt sig buga ska vi träna på ligg och så kommer vi även träna på att "le".   Sen har jag lärt henne dem trick jag vill ungefär :D 
Lär väl ut öka om vi kommer på några mer sen när vi kan dem men målen är buga, ligg och stegra. Men efter hennes förmåga såklart. Men jag vet att hon kan, hon lär sig ganska fort och jag blandar tricken med lite bus emellan åt för att hon inte ska tänka för mycket och ska tycka det är kul :))

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback