Min underbara häst!



Idag kan man ju inte bli gladare, hon gick som en klippa trots att hon vart lite pigg och stark ibland men gud asså! 
Märks att vi båda har saknat att arbeta och rida! I vilket fall så red vi på ett fält idag på kvällen då så vi skulle slippa alla kryp men nej myggorna vaknar ju då istället! -.- 
Men ja, Sia var duktig och arbetade på fint i skritt och sedan provade vi på traven och jag tyckte hon kändes helt normal och hon visade inget alls. Hon sprang på och arbetade super bra, sedan tog vi även två galopper och då blev hon lite stark men lyssnar ju alltid. Hon var super lycklig när hon fick galoppera, tog galoppen nästan direkt fast gick undan som fasen den första galoppen sedan lite lugnare när vi tog andra galoppen men på som fasen var hon.
Red dock med bett idag då mitt nya träns inte kommit och har bara mitt westernträns och orkar inte skruva ner och byta, är ju inte lika lätt som ett vanligt träns att byta bettsel på tyvärr. Men iaf hoppas mitt träns kommer snart så jag kan sätta på hackamoret. 
Vågade inte rida i repgrimman på Sia då vi bara ridit ut i skritt på repgrimma typ och travat i paddock. Eftersom jag skulle galoppera osv så vågade jag inte chansa på om hon skulle bli för stark eller inte.
 
Kommer lite bilder här! :D

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback