kontrakt skrivet snart dags!



Ja då har man varit och skrivit kontrakt med andra stallet nu, så i slutet av augusti flyttar vi. 
Hovslagaren kommer den 21 augusti och efter det någon gång kommer vi att flytta. 
Känns helt okej faktiskt, nära och bra med förbindelse nu när man snart börjar skolan med dessutom, bussarna går ganska ofta och jag kan ta mig dit enkelt själv så blir nog bra. Hoppas på att få mer sällskap vid uteritter och så ska jag träna mer med Sia. Mitt mål är att bygga upp massa muskler på Sia och sedan träna mycket galopp. Till sommaren hoppas jag att vi kan börja hoppträna och komma igång med det. Sia kommer främst ridas på bettlöst, men har ett nova bett att komplitera lite med då och då.
Kommer rida mest med repgrimma, hackamore/sidpull och sen använda bettet ibland.
Vi kommer att fortsätta träna från marken och hålla på med trick, vill lära henne lite trick från ryggen med hoppas jag.

Blev dock inget stall idag för mig, men imorgon tänkte jag rida på kvällen och ev då trava/galoppera någon gång bara för att hon ska få springa av sig och bli glad. Hon brukar alltid bli så glad när hon får springa och njuta av farten typ. Men blir då inte så långt utan bara lite. Hoppas jag hittar ett bra ställe att kunna springa på med utan alla sten då vi har så stora stenar på grusvägen och dem gör ont att trampa på tycker Sia.
 
 
 
Har dessutom inte berättat att vi kommer i september hämta hem en till liten vovve, han kommer från samma uppföddare som min Spike, alltså från min faster Suss. Valpen vi ska hämta är en hane med panda tecken, han ser nästan ut som en liten panda. Vi har ej kommit fram till namn än men vi funderar lite på namnet Buddie.
Tips på namn motages gärna ifall ni kommer på något som passar denna lilla kille!
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback