Varit häst ledig

Jag har varit häst ledig i helgen så Paulina har haft Sia Fredag-lördag och så tog Malin sia på Söndagen. 
Tackar så hemskt mycket för det, har nämligen varit hos pojkvännen hela helgen, han bor ju i Malmslätt.
Men i Lördags eftermiddag/kväll så skulle vi vara med hans syster som bor i Fingspång, hon var inne i stan så vi mötte upp henne och åkte till City cross i norrköping och handlade lite och sedan drog vi hem till henne i fingspång, men fy vad äckligt det var med all dimma så man inte såg ett skit. 
När vi var framme så gjorde vi taccos och hade det mysigt, satt och pratade och hängde, sen på kvällen vid typ halv 10 - 10 så åkte jag och Danne hem i dimman. Vi kom hem hela och trötta båda två så vi la oss i sängen och kollade på film :)
 
Igår så började vi dagen med film och sen drog vi till Jysk och beställde garderob och sedan drog vi till Ikea och kollade på vitrinskåp. Så nu är allt beställt, bara vänta tills de kommer och allt finns hemma :D
Sedan drog vi hem till Danne och åt och sen drog vi hem till mig.
 
Vet inte rikigt vad Paulina gjorde med Sia men vet att hon red henne i skogen iaf i lördags då Sia hade gått om kull och lagt sig ner, men det hade gått bra och sia hade inga sår eller va öm. I söndags så borstade Malin av Sia och la på henne fleece för täcket hade tydligen läckt igenom, sen hade Malin letat efter ett annat täcke till idag och hittade då mitt gamla ofodrade regntäcke som hon satte på, tackar massor för det! :D
 
Så mycket kan jag berätta om helgen ;)
 
 
 

Catta

Ett bra tips om du har medryttare är att ni har ett anteckningsblock i stallet (t.ex. i ryktlådan) där man skriver varje dag vad man har gjort, t.ex. om man ridit, longerat, promenerat osv.. Då får man bra koll på vad andra gör och hur hästen varit dagarna innan, hur de gått och sånt :)

Svar: ja har en bok som ska fyllas i av medryttare sen, men Paulina är ju min syster och inte medryttare så hon behöver ej fylla i utan brukar prata med henne så vi inte gör samma saker bara :)) (eller så gör hon de jag sagt) Tack för tipset :)
Stephanie, Worrasea

2013-11-06 / 01:02:49
URL: http://cattaflajna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback