Paddock häng igår, uteritt idag

Igår red jag sia i paddocken, vi tränade med repgrimman då, hon var hyffsat duktig ibland måste jag säga på att lyssna och så på skänklar och sits och så men hon vägrade böja med huvudet i vänster varv när vi red på en volt medans hon typ överböjde huvudet i höger varv ibland men ja vi får träna mer på att ställa sig tror jag, speciellt i vänster varv. (Det svåra varvet) Sen när jag ridit i en timme typ så borstade vi av och gjorde iordning och sedan skulle jag ha insläppet och hade enbart 4 hästar att ta in, alla utom en var klara så var bara att fodra en häst. Gick väldigt fort och så kom mamma och hämtade upp mig påvägen hem :)


Idag så red jag ut ensam en sväng, vi red hem till mig och upp på vår grusväg och upp i skogen. 
Sia var lite väl het och energisk i början men sedan började hon lugna ner sig mer och mer. Påvägen hem fick hon till en sååå fiiiin trav med en hyfsat fin form, kände hur ryggen åkte upp och jag kunde faktiskt sitta ner med stigbyglar och hon travade typ jätte jätte sagta och så ökade vi lite och sedan saktade vi ner i söööölig trav. JAG är sååå stolt över hon duktig hon var. Sånt får mig att vilja rida dressyr på henne fast jag inte tycker de är kul xD
Men ja, hon gick så fint flera gånger, satte en galoppfattning från halt typ dock racegalopp då men ingen slängtrav eller trav alls utan en galopp :D 
Måste börja träna mer på galopp och på trav och bygga muskler mer nu under vinter tid, blir löshoppa nu på söndag och sedan blir det nog ingen mer hoppning på ett tag om inget sug kommer men när isen kommer blir det ingen hoppning om man inte kan ta något skutt på ett fält med snö eller något sånt eller om man hyr ett ridhus då men :) 

Blir mer fokus på dressyren tror jag och muskelbygget på rumpan, slappridning :)
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback