Onsdag vila och Torsdag uteritt! :D

Onsdags asså igår så fick Sia vila då medryttaren som skulle kommit igen fick en oväntad jobbintervju den tiden och hann inte komma då, sånt som händer så Sia fick då vila och bara ta det lugnt :)

Torsdag, idag så red jag ut en sväng eftersom jag slutade tidigt så det var fortfarande ljust ute. Vi red dock inte så länge men vi blanade mycket gångarter under passet. Jag red med longergjorden och schabrak och sen hade jag satt stiglädren i gjorden som lite extra stöd bara men inget jag använde mig av när jag travade eller galopperade utan hade dem bara som lite stöd om hon blev rädd eller vidare tänkte jag :)
Men iaf hon var så duktig idag och satte en jätte fin galoppfattning ifrån skritt idag! SÅ HIMLA STOLT ÄR JAG :D
Andra galoppen gick inte lika bra hon började trava men kom iaf aldrig upp i den riktiga travartraven iaf men hon galopperade lugnt och bra iaf och lyssnade direkt när jag ville sakta av.

Så stolt men när vi kom tillbaka såg jag att hon va lite snorig vid näsan så torkade bort och så blev de lite vamare täcke på, bättre att hon är lite för varm än för kall nu när hon börjar bli lite snorig så jag slipper en sjuk häst! :)
 
Glömde skirva de men när jag red så kom det typ snöblandat regn! Sia fick nämligen vida korn i mannen och de var vitt så nu är snön påväg! :O 
Hellre snö än blask och dessutom vill jag ha minusgrader och pulver snööö!!! :OO<3
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback