ingen ridning igår

Jag red inte igår för de var pissväder och paddocken va så gäggig och så.
Men jag fixade iordning hennes box som såg ut som rena helvetet och så fixade Danne älskling hennes foder och fyllde en tunna med halm åt mig + fyllde vatten. 
När jag hade fixat klart boxen så gick jag ut i hagen och hämtade Sia som inte alls ville passera lerar vid ingången men hon följde med. 
Vi tog några vattenpölar påvägen in för att slippa mycket lera på hovarna. Jag borstade av henne och sedan tog jag ländtäcket och la runt hennes hals och sen spände fast andra delen med ett grimskaft runt magen xD
Så de låg som ett väldigt kort täcke över ryggen, men sen gick vi en kort liten promenad på grusvägen men vi vände efter hagarnas slut för de var så mörkt och jag ville inte möta älg xD
Men sen följde vi andra vägen upp till en står typ "lada" där vi har våra halmbalar och lite annat (skulle va bra att ha som ridhus annars) men ja vi gick dit och sia fick kolla hur det såg ut så, hon var lugn och nyfiken.
Vill ju veta hur hon reagerar i ridhus eftersom jag inte vet om hon varit i ett ridhus förut. Men ja vi får hyra ett ridhus någon dag och prova och se hur det går :))

 
Tror rumpan börjar bli lite rundare nu, men man ser som sagt va att hon är lite högre bak :)
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback