dåligt bloggande jag vet

Har inte bloggat på ett tag, hade mycket att göra och så har jag haft problem med ryggen så har inte ridit Sia eller något och så varit på vårdcentralen och massa grejer, haft en som provridit i veckan och ah..
 
Förra veckan på måndagen fick jag börja rida igen försiktigt och mån-tis var sia as konstig att rida och lyssnade inte alls utan bara bråkade och började med någon pass galopp och dampade runt och "kunde" inte trava enligt henne. Hon gjorde jätte fina galoppfattningar istället för att trava och de är inget vi ens tränat på från skritt och hon kan knappast fatta en galopp från vanlig trav än men jävlar va bra de gick att fatta galopp från skritt när man skulle trava :O 
Ja höll på att bli tokig, men sen på onsdagen red Linnea ut på Sia och då hade hon skött sig bättre tydligen. Sen på Torsdagen kom en 24årig tjej och skulle provrida och jag fick ju då varna henne för sias konstiga beteende så vi började med att gå en sväng och sen gick vi till paddocken och provade men hon sade att Sia var väldigt pigg och ville inte riktigt som hon ville och så. 
Hoppade då själv upp och provade och visade och fy vad energi hon hade i sig måste jag säga och de sa jag men kag visade oxå att hon kan va lugn och hon såg själv att hon var cool lugn en kort stund sen helt plötsligt började hon springa på och blev pigg sen va hon lugn igen och så höll hon på. 
Men tjejen var ändå väldigt intresserad trotts sias dumma konstigheter men ja :)
 
Fredags var sia lite mer sig själv, hon fick att få lugn efter en stund men var väldigt på ibörjan, jag satte upp ett litet skutt så hon fick hoppa av sig lite och hon blev super glad, jätte nöjd var hon för att hon fick hoppa av sig lite. 
 
Lördagen tog mamma sia, hon fick då vila och mamma fixade bara alla grejerna åt sia och så :)
 
Söndagen red jag i paddocken och då var sia super duper duktig, Danne fick då hoppa upp en sväng på Sia och skritta lite. Jätte nöjd över henne och nu börjar hon verkligen komma tillbaka till sitt vanliga jag som tur är! :)
Sia har nu även fått en medryttare som ska börja nu i veckan så fort hon hämtat sin ridutrustning. 24åringen som provrid ska börja rida henne 2ggr i veckan ungefär, men jag funderar på att ha en medryttare till om jag hittar en till som passar med henne, har en som ska provrida om hon nu ville det. Sen får jag se men de blir det en till så kommer den ha 1-2ggr i veckan. Så jag kan fokusera mycket på skolan och så :)
 
 
Idag, måndag så hade jag praktik och slutade sent idag, Danne och jag hade mycket att göra så mamma och syrran tog sia åt mig, Paulina red medans mamma fixade tror jag. Har inte frågat dem vad de gjorde men :)
 
 
 
Gammal bild från gamla stallet :)
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback