Ber om ursäkt för bloggandet!

Men förra veckan red jag ju ut på Torsdagen och Fredagen och sia var jätte duktig och gick jätte fint, vi red då samma sväng men körde mer tempo på fredagen.  Vi red drygt 1h och blanade skritt, trav och körde en - två galopper, då underlaget var lite knepigt oxå och så. Men de gick bra och blev dock väldigt het i galoppen och drog iväg och blev hård i munnen vilket hon inte brukar bli, har varit dålig med att träna galoppfattningar på ett tag nu så måste börja med det igen. Vinter tid snart och då kan man inte hoppa om man inte har ridhus typ så då kan jag fokusera mer på skogsklättring, galoppen och ev dressyren med. 

Lördag fick Sia vila som planerat då, vi borstade och myste bara lite.
Söndagen löshoppade vi lite vilket gick sådär,  hon var sprang och värmde upp sig själv massor medans vi bara satte upp hinder och tittade på min tokiga häst som hade race i paddocken och busade xD
Sedan gick de bra att springa in när hinderna låg ner men när vi började höja var det inte lika lätt att få in henne mot hindren. Men efter mycket spring och mycket jagande fick vi henne att hoppa, kom upp i 1m på henne felfritt så är nöjd för att vara 2 ggn hon löshoppas, jag måste dessutom planera bättre hur jag ska sätta upp alla pinnar så hon inte kan springa och löpa förbi och vidare. 
Kanske fixa så hon bara kan springa på spåret och lite :))
 
Måndag blev det dressyr i paddocken, hon gick jätte fint och var super duper duktig men ibland började hon springa iväg men sen föll hon tillbaka igen och så. Men annars gick det väldigt bra och hon börjar gå hyffsat bra nu, men ska försöka få tid att prova rida för en tjej i stallet som håller lektioner om man vill. Men tänkte att det kan vara kul och bra att få lite hjälp från marken, hon hjälpte mig lite i hoppningen i somras tills vi skulle tävla en pay and jump i stallet så. Dessutom bra att hon ser oss och sia typ varje dag och kan hjälpa mig och sia efter det :))

Tisdags blev det med lite dressyr dock fast barabacka i paddocken. Jag hade då insläppet med så kändes bäst att rida i paddocken när de var kolsvart ute, ville inte hoppa i mörkret heller så blev lite dressyr med mer träning på sits och balans och lite. Sia gick jätte fint men var inte lika sammarbets villig i början. 
Men sedan gick hon bättre och vi tog en galopp med och ja det märks tydligt att vi inte tränat galoppen på ett tag för nu ville hon inte galoppera söligt eller fatta galoppen hyffsat lätt utan blev mer släng aktigt så nu måste jag ta tag i galoppen och lära henne det :)
 
 
Bild på Sias son Copperlight! :)
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback