uteritt, ensam

Idag red jag med min gamla sadel, får låna den tills jag fått min egna nya sadel :)
Red ut ensam på Sia, hon var jätte duktig i början och lyssnade bra. Vi red förbi norrgården och upp på ett fält där och där travade vi och galopperade vi på en volt och hon gick så fint i form emellanåt och var super duper duktig, vi tränade på att göra skänkelvikning typ men gick sådär, hon var duktig när hon väl förstod att hon skulle gå åt sidan.
 
Påvägen hem var hon duktig tills jag började ställa henne åt höger, vilket gick bra en stund och sedan började hon bråka lite med att gå snett och svänga och grejer, då försökte jag trycka tillbaka henne med skänkeln men då ökade hon bara eller började bråka mer. Så jag blev jätte piss off eftersom hon bara började dampa och då försökte jag få henne att flytta sig för skänkeln men hon bara tryckte emot istället och höll på så matte blev typ galen! Hade dessutom huvudvärk på vägen tillbaka så humöret var ej på topp! :(
Men jag red upp till skogs kanten, hoppade av och satte mig på en sten för att lugna ner mig medans Sia fick lugna ner sig oxå, sedan ledde jag henne upp för en branta berget typ, skulle nog ej våga rida upp för den när de är blött, känns lite reskabelt men jag ledde henne upp iaf och de var inga problem för henne och sen gick vi ner på andra sidan av "berget" vilket jag tycker är väldigt obekvämt att göra från ryggen, stupar ju så dant typ xD Sia gillar inte de heller, men iaf hoppade upp när vi kom ut på fältet bredvid stallet och då skrittade vi hem :)

Sen fixade jag iordning henne och stretchade benen och flätade svansen på henne.
Hon fick stå lös igången medans jag borstade och fixade henne, hon stod så snällt och väntade på att få gå in och äta lite mat :)
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback