Uteritt ensam i skogen

Idag red jag ut ensam på Sia, vi red till skogen som ligger vid Norrgården. Vi klättrade och tränade på att man får lära sig ha koll på fötterna och hon var duktig. Skulle ju vilja ha en bra och lagom stor och lång backe, dock har vi bara några som antingen stupar ner eller är för korta. Vilket är väldigt tråkigt då de blir så långtråkigt att gå upp och ner för småbackar :(
Men vi klättrade omkring på allt som gick iaf, ska försöka klättra mer med Sia nu och bygga upp musklerna på henne. Så när jag får sadeln så blir de ju lättare att klättra och arbeta upp musklerna på henne. Men Sia var jätte duktig idag och vi travade och skrittade.
Red i typ 40min-50min eller något och vi travade ej så mycket då vi mesta dels red i skogen men trava på grusvägen, dock hade ju benskyddet bak snurrat och satt sig på fel sida av benet så ville ej trava för mycket på hemvägen, då hon är slår ihop bakbenen lite ibland. 
Knoppade Sias man och så fick hon ha luva så de dämpa lite ljud och blåsten när vi red själva då hon blir så övertittig ibland xD
 
Sia har haft nya bitsår varje dag nu när jag tagit in henne :( Går igenom täcket dessutom, men hon får gå utan täcke nu när solen är framme men så tråkigt med sår över allt.. De är ju inte bara päls som är borta utan betten har ju gått igenom skinnet lix, blää! :(
 
Imorgon ska Paulina rida i paddocken, har nämligen bokat paddocken. Jag ska hålla en markarbetes lektion för Paulina på Sia är tanken. Får se hur de går! :)
 
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback