Springa i paddocken

Idag när jag kom till stallet så hämtade jag Sia och släppte henne i sjukhagen mellan 2 och 3. Fanns ju gräs där till henne (a)
Sen stod hon där när jag mockade och fixade maten och pratade med några i stallet :)
När klockan var 17.10 så hämtade jag Sia för mamma skulle hämta mig vid halv. Så jag tog Sia och släppte henne i paddocken och gud vad hon sprang! Hon bockade, sparkade och så raca hon i paddocken och tvärstannade och bytte varv. Sen tog jag henne och gick till spolplattan och spola med en lätt stråle, hade fingret på slangen så strålen spred ut sig och spruta på bogen och lite lätt mage/rygg, men ej på rumpan. Vattnet blev varmt typ direkt kände jag när jag tog vattenskrapan och skrapa vatten :)
Sen gick vi till gräset utanför paddocken och åt lite och sedan fick hon gå in och äta sin insläpps mat :)

Imorgon ska jag nog longera henne eller gå en promenad eller något :) ev en skritt tur om hon är bättre i ryggen :)
Hon verkade inte så öm idag nämligen när jag kände men får se imorgon.
Blir storborstning oxå :D

Har dessutom färgat håret nu! Så har röd dip dye typ (a)
( ser dock hemsk ut, tagen precis efter jobb och stallet )


Jennie

Skitsnyggt vart det! :DD

Svar: taack ;D
Stephanie, Worrasea

2013-05-08 / 10:36:28
URL: http://jennieofsweden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback