Igår, vila + juli

Eftersom de spöregnade och sia ej hade täcke så fick hon stå, jag tog in henne för hon stod och illskaka så hon fik komma in och äta och få på sig en fleece så hon torkade medans jag mockade. Sen blev de att borsta och så stretchade jag henne och sen fick hon lite massage :)
Sen fick hon gå in i boxen och äta sitt insläpp och få på sig regntäcke :)

Sen tog jag hand om juli, först när jag skulle tvätta av hennes hovar som var lerfyllda så slet hon sig in i stallet/boxen och jag fick grimmskaftet lindat runt handen så de ströptag. Kom som tur var ut, så handleden sitter kvar på plats ;)
Sen tog jag tag i henne och drog ut henne satte fast henne och tvättade hovarna, sedan gick jag runt på stallplanen med henne och in i stallet och när vi skulle vända i gången drar hon in i boxen och då slog hon i huvudet i boxdörren sen backa ut och då tog jag tag i henne och ställde upp henne. Sen bestämde jag att hon behöver träna NH så jag hämtade mina saker efter jag borstade av henne och sen gick vi ut och började. Snacka om dominant och okänslig häst! Hon gick lix rakt mot en när hon skulle backa! Så fick använda sticken som hjälp, till slut efter typ 20-30min lyssnade hon. Hon behöver verkligen mycket nh, hon är helt döv över nosen och ingen respekt.
Jag ska hjälpa Felicia, julis ägare med nh, ska lära henne lite så hon och juli kan träna nh och så hon får respekt för männsikor. :)
Sedan gick vi in söligt, stannade vid varje box och sedan precis innan sin egna box och sedan fick hon gå inni boxen oxh äta sitt insläpp :)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback