Igår, uteritt

Igår gick de jätte bra när vi red.
Sia var lugn och lyssnade bra på Erika. Hon red sia på hacket och min hemmagjorda padd :)

Vilja ryckte till när brevlådan flög upp och då gick åt sidan, inget mer än så reagerade hon. Sen vid norrgården blev de lite äckligare tyckte hon när hundarna skällde och sia var lite skeptiskt på att gå först oxå, men tjejen såg oss och tog in hundarna och då gick Vilja fram men hon blev lite stressad över alla sakerna men jag stte mig bara tungt och hade hela tiden under ritten halvlånga tyglar. På vägen tillbaka var norrgården hemsk sa hästarna, blåste sån storm rakt igenom så smällde i allt och då blev både vilja och sia stressade, men gjorde då som innan att jag satte mig tung och gjorde lite halvhalter på halvlånga tyglar. Vilja var duktig och gjorde inga dumheter :)

Så såg gårdagen ut tillsammans med Erika, blev som sagt bara skritt :)

Sen eftersom jag hade kvällen så fick sia ha fönstret öppet en stund, hon har sitt fönster stängt pga att hon slår i huvudet i kanten om hon blir rädd. Hon har en tendens till att alltid skada sig i ansiktet. Så har därför stäng för att hon ej sk slå upp huvudet i kanterna :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback