igår, Dressyr - träning på böjar

Igår red jag Sia i paddocken och vi tränade på att hon skulle böja sig med varven och skänkeln. Gick faktiskt väldigt bra i "formen" ibland och gud så stolt matte är, hon gick så himla fint emellan åt! :D
Vi red kanske 45min - 1h (mest skritt) och vi travade oxå och hon fick böja sig med spåret då med, hon går gärna ner väldigt långt ner i "form" när man travar har jag märkt men de försöker vi träna på, går bra ibland! Eftersom hon va så duktig och gick fint och böjde sig med spåret och tränade lite skänkel så fick hon även galoppera lite och gav henen tygeln när hon var duktig som lite beröm plus mycket klappar! :)
Hon var så duktig i galoppen med, hon fatta en hyffsat bra galoppfattning i höger varv. Sen galopperade hon ganska söligt och började söka sig neråt. Hon var så himla duktig. Vi provade vänstervarv men då blev de mer inspringning i galoppen och sen sprang hon iväg i full galopp men sen fick jag ner henne i lugn galopp men var inte lika lugn som i höger varv. Men hon sökte sig ner i båda varven och va som en underbar liten häst :D
 
Matte är så nöjd med sin lilla pålle! :D 
Idag ska jag rida ut med henne i olika gångarter, iaf skritt och trav xD
 
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback