Dressyr pass idag

Idag körde jag lite dressyr istället, lånade sadel idag och ska göra de nu i helgen.
Hon var sååå jävla duktig idag att jag bara vill börja gråta över min bäbis!!
Vi värmde upp riktigt ordentligt med volter, halter och börja böja sig med varven och så gjorde vi åttor och massa. Sedan började jag jobba henne i form ett bra tag i skritt och red i åttor, volter och halter och allt så vi höll igång rörligheten och så hon blev mjuk och så, sedan över gick vi till trav och även då gjorde vi mycket volter och truddelutter så hon blev mjuk och hon gick så jävla fint! Är sååå himla stolt över min lilla ängel. Hon var väldigt på och ville gärna springa på men lyssnade väldigt bra ändå! De enda hon gjorde på passet var att resa sig 20cm från marken med framhovarna ("stegra") när de kom några moppelister, dem la märke till att hon blev rädd men verkade inte riktigt bry sig. ( Finns inte så mycket dom kunde göra heller eftersom mopparna redan går i slowmotion ;) )
 
Men matte är sååååå stooooolt!!!!
 






Här kommer två små filmer från dagens ridpass :D

 
 

Emma - Saqubeck

Hur länge har den varit ridhäst? :)

Svar: vet inte hur länge hon är riden men när jag hämta henne gick hon bara som skogsmulle ibland så jag har utbildat henne själv :D Första gången jag lyckats få henne i form var i vintras/våras typ när snön försvann :)

Blev ju sjuk i 2månader och då fick hon ej ridas eftersom min syster ej ville och mamma vågade (inte ridit på drygt 20år) eller vad man ska säga så vi har haft 2månaders uppehåll från okt-dec :)
Stephanie, Worrasea

2013-05-24 / 23:26:05
URL: http://www.saqubeck.blogg.se
Jennie Söder Lindström

Ser riktigt fint ut!! :D

Svar: Tack!!riktigt nöjd faktiskt! :D
Stephanie, Worrasea

2013-05-25 / 00:36:14
URL: http://jennieofsweden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback