Vila, lära sig äta ut nätet

Idag hade vi insläpp kl 17.00-18.00, vi åkte till stallet kl 16.00 för att mocka och fixa maten till sia.
Jag tog in Sia för att vi skulle se om hon åt men hon tyckte den va skit äcklig igen. Jag lät henne äta sin kraft medans vi tog in de andra hästarna och sedan började vi träna på nätet. Gick riktigt bra, hon tog tussarna och fick då beröm. Stod så säkert i minst 10min sen gick vi ut och mockade i hagen. Blev en överfull kärra med bajs från 5 hästar.
När vi kom tillbaka så tog jag ut sia i gången för att borsta och olja in hennes hovar och kolla broddarna.
Hon hade tappat 1brodd och några satt lite löst så de fixade vi. Sen oljade jag in hennes hovar rejält. När jag "dränkt" hennes hovar i olja så borstade jag av henne för att sedan slänga på henne sitt vintertäcke. Vi fick höra att de kunde bli upp till -16 imorgon, därför fick hon på sig ett tjockt täcke :)

Plus att Sia har börjar brunsta nu så vet ej om ridpassen kommer bli som planerat nu när hon är brunstig och kan få sina humör svängningar och matte har inte sin bästa vecka heller så får se hur de blir med ridiningen iaf :)
Har ev en ny tjej som ska komma i helgen och hälsa på Sia, får se vem Sia trivs bäst med och vem som kan hantera henne bäst :D







Här kommer en skillnasbild på Sia, 8 månaders utveckling typ :)
plus att vi hade 2 månaders uppehåll pga att jag fick körtelfeber och svullna organ att jag ej fick rida.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback