Utsläpp, fältet och kvällsfodring

Idag så hade vi utsläppet, vi släppte ut alla hästar och sedan satte vi oss i solen och åt frukost. Sia fick äta sin mat inne eftersom ja skulle rida henne efter frukosten :)

Red sia på fältet och hon hade även idag jävligt mycket energi och höll på. Men i slutet så gick hon sket fint i traven och hade lugn trav. Sen försökte vi galoppera och de gick ju inte så bra men men, vi galopperade ca 1-2varv i en cirkel i båda varven sen galopperade vi drygt 2 raka längor längst fältet och slutade med en ganska så lång av skrittning. Hon blev lite små svett faktiskt, solen låg ju på när vi red och ja va as varm jag med.
Sen stretchade vi även efter ridpasset idag och så fick hon på sig ett fodrat regntäcke bara.

Vi har precis varit och kvällsfodrat skitarna och städat våra områden.
Sia får enbart a fodrat regntäcke inatt men då hon varken var varm eller kall när jag kände, hon verkade trivas så vi slängde ej på stalltäcket :)

Nu ska jag sova!!
Bilden är från när jag och mamma satt ute och åt frukost :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback