Uteritt med Linda

Idag red jag ut med Linda, viljas medryttare och sen hennes kompis. Hennes kompis skulle visa Linda lite ridvägar så jag hänkade på.
Blev sadel och hon va inte så glad när ja la på den men sen va de inget mer med de, hon va lugn och så men är som sagt lite öm i kroppen och när som nu kommer hon börja brunsta. Hon ville inte alls följa med in idag, hon gick ner i hörnet av hagen och då fick jag hämta henne fast hon va lite små skeptisk mot de. :)
 
Sia va så lugn så när vi red, hon blev lite stressad efter hundarna i Norrgården kom springandes och skrämde dem efter vi galopperat och då blev hon lite små stressad men sen lugna hon ner sig igen tills en lastbil kom precis när vi skulle över järnvägen men jag stannade så hon såg den men de lätt så hon blev lite rädd men sen va de inget mer med det. 
 
Sia fick gå utan täcke imorse, Emilia som hade utsläppet tog av Sia täcket och sen när jag kom så fick hon på sig täcket igen och de verkade hon inte tycka va så kul xD 
Men man vet ju aldrig hur dant vädret är dagen efter :/ Och vill ju inte att hon ska bli blöt och kall lixom :)
 
Sia och Athena chillar och myser i hagen!
 



Lola, Sia och Athena (Doxa i bakgrunden)

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback