Uteritt helt ensam :0

Ja idag blev de inte som planerat, ja skulle klättrat och ridit på fältet men de va halt i skogen pga snön. Tro mig jag försökte men hon gled massa så kändes inte så säkert. Och fältet var de ny snö på gamla snön så man gick några steg och sjönk och ville inte rida i en cirkel hela passet så då tänkte jag att jag provar väl rida ut och så får vi se hur långt vi kommer innan hon bråkar och jag inte har något spö.

Vi red mot norrgården och hon va väldigt tittig och kändes när hon blev rädd för då började hon trycka ihop sig och trippa lite och ibland blev lite små skakig men hon gick på så himla bra.
Hon fick även välja lite vilka vägar vi skulle gå, hon verkade tycka att de va kul!
Jag är i chock över hur jävla duktig min häst är! Så himla stolt!
Ja blir nästan tårögd över hur himla duktig hon var idag!! Hon bara gick, hon tvekade lite en gång vid norrgården när hundarna började skälla och hoppa på staketet och så var det en läskig sak på andra sidan vägen så hon visste inte vart hon skulle gå men ja va lugn och pratade med henne och sa nu går vi och tryckte till och då gick hon i mitten fast kändes att hon tyckte de va lite små läbbigt men sen va hon helt lugn när vi väl gått förbi :)

Så himla stolt över min älskling!!
Hon har utvecklats så mycket!!!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback