Över pigg sia i paddocken

Idag var en väldigt dålig dag!
Jag hade lite migrän och ett halv dåligt humör medans sia var över pigg och knappast gick rida. Hon travade lix inte utan hon studsade fram eller försökte fatta galopp. Hon va helt över energisk!

Så slutade med att ja blev arg/sur, slängde av stiglädren och började verkligen arbeta henne och få henne sluta, hon fick springa flera varv i båda varven i form.
Till slut gick hon väldigt bra ändå och kunde trava hyfsat lagom fort.
Men min höft pallar inte riktigt att sitta så länge och "studsa".

När hon kändes bättre och lugnare skrittade jag av henne ca 5-10min på långa tyglar men hon va lite små pigg än. Hon skrittade ganska fort och ibland försökte springa lite och vidare.

Imorgon blir de verkligen ingen vila!
Hon ska springas av på fältet, ja ska nog springa av henne ordentligt och så ta bort majs oljan från hennes foder!
Tror delvis oljan kan ha med hennes pigghet att göra.
Hoppas de hjälper!!

Ska tillbaka till stallet vid 21.00 för att kvällsfodra tjockisarna.
Och imorgon bitti ska ja släppa ut skitarna oxå.

Några bilder på mig från i fredags.
Har ej tagit några kort idag, jc ska skicka film från idag och klippa till den lite :)
Så kommer nog upp en film någon dag sen ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback