Löslongera, hoppa

Ja idag hade vi insläppet själva så vi åkte till stallet vid 16.00 ich började fixa i ordning sias saker och medans mamma då mockade, fixa maten och la in insläpp så tog jag in sia och borstade och sen tog jag henne i grimman då jag tänkte låta henne springa löst i paddocken. Sen tyckte jag de blev lite tråkigt för henne så satte upp ett litet hinder på typ 30cm som hon fick hoppa/springa över men de vill hon inte riktigt göra lös när man ej hade linor på sidorna så satte på ett grimskaft och så sprang jag med henne och hon va så duktig, sen kom mamma med ropet åt mig och då försökte jag få henne i en cirkel mot hindret men de gick fast hon blev lite tittig och ville inte riktigt så jag sprang med henne ist, vi höjde sakta upp till 60-70cm och de hoppade hon helt utan problem. Så duktig hästen är! Sen fick hon skritta av sig själv medans jag mockade två högar baks från sia skiten och sen gick vi in och då började vi med insläppet när jag ställt in sia.

När insläppet var klart så väntade vi på att stallmötet skulle börja vid 18.30 :)

Hade tänkt låta sia gått utan täcke men när vi kom ut från stallmötet var de väldigt kallt och då valde jag att sätta på henne fleecefodrat regntäcke igen ist så hon har ngt skydd från kyla och vind :)

Bilden är ej från idag, utan från några månader sedan ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback