longering / promenad

När jag åkte till stallet idag vid 11 så började jag med att mocka och lagom när jag va klar med mockningen kom tjejen som lär känna Sia. Hon fick ju då självklart jobba och se och lära :) 
Vi fixade vattnet och sen fixade vi hennes mat och när de var klart så var de att ta fram all utrustning till longeringen och sedan hämta hästen. 
Sia var lite små sur idag när vi skulle hämta henne, hon vände sig om och gick iväg med öronen bakåt sen vände hon sig om mot oss med öronen rakt fram. (knäppsien)
Sen fick då hon leda in sia och sedan borsta av henne och sätta på henne utrustningen och leda Sia till fältet där vi skulle longera. Jag började då longera och hon stod bredvid mig och såg hur jag gjorde och sedan fick hon ta över. Dock va de lite för halt för galopp så blev bara skritt och trav. 
När vi kände att vi va klara med longeringen så tog vi en liten extra sväng eller om man ska kalla de avskrittning, men iaf så fick hon leda Sia och sia gick så snällt så. När vi kom till stallet så tog hon av utrustningen och så fick hon kolla hovarna så alla brodd satt kvar men dock hade 1 lossnat så fick ställa mig och skruva dit en.
Sedan var de bara täcket som saknades då de ska bli kallt i helgen så vill jag ej ha henne utan ett täcke som lite vind och rusk skydd. 
Sen fick hon äran att släppa ut Sia i hagen igen, vi la tillbaka utrustningen och så var vi klara för dagen :) 
 
Nu håller jag på att göra en hemmagjord barbackapad! :O 
Får hoppas den blir bra och än sålänge känner jag mig ganska nöjd, bara lite segt att sy för hand så man får ta lite i taget! ;)
Kommer slänga upp lite bilder sen när jag typ är klar ;)
 
Bild från idag när vi skulle "skritta av". (promenera)
 

Jennie Söder Lindström

Va lite snö! Vi har maaaassa snö överallt även fast det smälter hela tiden x)
Väldigt fin bild!

Svar: hahaha :D ganska skönt nu när snön är påväg bort och man kan ta av täckena! :D
Tack :D
Stephanie

2013-03-08 / 12:03:43
URL: http://jennieofsweden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback