Longering, barbacka

Idag åkte vi till stallet vid 16.00 för att ha insläppet vid 17.00. När insläppet var klart så gick mamma ut för att mocka hagen medans jag började longera Sia.
När jag longerat kanske 5-10min så gick ja tillbaka till stallet, kände att de hon va lite intresserad av allt runt i kring och så blåste de så hon sprang i en halv cirkel typ så då valde jag att gå in och hämta tränset ist så jag kunde rida henne lite barbacka i paddocken. Vi tränade lite på att flytta såg från skänkeln i hörnen men gick sådär och att hon skulle forma sig och arbeta i skritten. Kände väl hur hon höjde ryggen, då ryggen kördes upp i röven på en (a) xD
Hon var jätte duktig, när vi hade ridit kanske 15-20min så gick vi in igen. Hon fick komma in i boxen och äta sitt hösilage igen, hon såg nöjd ut iaf :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback