Igår, vila

Det blev ingen uteritt med felicia för hon hann inte till stallet och så. Jag valde då att låta sia vila :)
Men jag ställde in hennes nya förbygel och en sak på tränset så inte sidostyckena inte hamnar så nära hennes ögon när man tar i hacket :)
Hoppas de hjälper nu då! :)

Ja tänkte ju låtit sia stå inne till insläpp eftersom kl blev drygt 17.00 när de ska gå in men de höll på att lassa stora halmbalar så sia hade typ panik i boxen. Hon sprang runt och skaka och va helt spänd så ja försökte fåtag i henne så jag kunde ta ut henne men hon gick på helspän sen kom ju självklart traktorn tillbaka bakom henne så hon blev livrädd!
Hon sprang runt mig och höll på. Kunde inte öppna till hagen för hon fick damp när hon vände sig från traktorn, men sen lyckades ja få upp tråden och släppa in sia.
Hon blev lugnare i hagen sen, skönt nog, varnade även felicia som hade insläppet att ej ta in sia när traktorn är där och att hon lär vara spänd och uppjagad.

Sen åkte jag hem i brådska till pojkvännen som satt och vänta på mig hemma hos mig :D

Sia kommer få vila hela helgen, kanske gå promenader och sånt men hon ska få vila ryggen från sadel nu när hon är brunstig och fäller :)
Så kanske tar lite barbacka om ja ska rida :)
Söndag kommer en ny tjej och ska träffa sia och på tisdag kommer nästa nya tjej och hälsar på :)
Sen får jag se vad ja tycker :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback