igår, Uteritt med Felicia och hennes kompis

Igår red jag ut tillsammans med Felicia och hennes kompis, Felicia hade fått låna Jenka så hennes kompis skulle rida Juli. Vi red kanske 1 1/2h - 2h tror jag, men vi skrittade mest och travde även lite då och då men dem tog ca 2galopper medans jag skritta/trava, kände inte att underlaget inte var något jag ville galoppera på plus att deras hästar var ju för söliga för Sia ;)) 
Men Sia var så duktig så och jag provade till och med att begära lite av henne och de hade hon inget emot. Red med Idas sadel idag med och kommer nog göra de ett tag för att se vad sia tycker om den. Men känns som hon triva bra med den. Provade även de gula lindorna igår och de satt super bra och vad snygger hon blev :D 
Dock tog jag aldrig kort på de men de lär bli fler gånger! :D 
 
Skulle egentligen ridit på fältet men har man möjlighet att rida ut så gör jag hellre de nu när hon är som hon är :)
Alltid kul att komma ut lite och det tycker Sia med :) 
Orkar inte bråka med henne och rida ut själv just nu när hon verkar vara lite öm :) 
 
Jag vet att jag bestämde mig för att inte använda bett på sia men har märkt att de inte gick att longera så bra utan bett och skulle gärna vilja ha något väldigt milt för hennnes skull så letar nu då efter ett tre-delat gummibett och ett nova som jag hade tänkt prova och så får jag se vad hon säger om de! :)
 
Tre-delat gummi bett (fasta ringar)

Novabett
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback