Fältet med överskott

Ja idag åkte vi till att börja med till östenssons för att köpa morötter, de säljer ut dem billigt 1kr/kg så vi passade på, sen åkte vi till östergyllen för att köpa hennes kraft och ska prova Mustang original pellets istället för groov 60-90.

När ja kom till stallet så började jag med att mocka hennes box och sedan ordnade jag kraften. Kl sprang på så jag fick hämta hennes utrustning till ridningen och hämta sia i hagen såklart. Jag gjorde iordning och sen red jag till fältet på min häst med massa energi nu när hon stått hela helgen.
Vi klättrade liten i skogen och sen red ja på fältet, eller ja sprang av henne lite i en större cirkel, ca 5varv i båda varven och sedan även två längder galopp längst fältet. Sedan klättrade vi lite igen och avslutade passet och red hem igen för att ha insläppet.

Imorgon kommer en ny tjej och ska träffa Sia, hon är lika gammal som mig :)
Så imorgon ska vi gå en promenad och funderar då på att gå omkring i vår lilla dunge/skog bredvid fältet och träna medans hon är med :)


Tror jag ska minska antalet vilodagar till 2st istället för 3-4st.
Hon ska istället ridas 3-4 gånger i veckan och ha 1-2st dagar med lättare arbete tex. longera, promenad och sen vila 2st dagar :)





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback