fältet, klättra överpigg häst, arg matte

Idag började vi med att klättra i skogen och de gick bra, hon hade lite bråttom ibland bara men gick bra, men sen när jag skulle börja trava på fältet så var sia överpigg igen och gick inte trava på utan hon hade någon korsning av trav och galopp. Hon travade aldrig rent, först hoppade jag av och sprang med henne och då travade hon och gick som hon skulle sen när jag hoppade upp så ville hon galoppera ist för att trava så hon gjorde typ båda ibland. Tror jag lyckades få henne trava med då tog och jätte korta steg och man skumpa till som fasen! xD
Jag blev så arg att jag började gråta, ingen kul när man känner sig såå jävla dålig att man inte ens kan få sin häst att trava! Så jag försökte flera gånger att få henne trava sen gav jag upp och skrittade hem. Vi myste lite i stallet och kändes som hon va lite ledsen över att hon inte lyssnade och höll på.
Hon var väldigt "kelsjuk" i stallet och ville pussas och vara med och se vad jag gjorde. 
 
Vene om jag ska älska eller hata henne just nu! (A)
 
 
Var med och tävla hos Jennieofsweden! 

http://dayviews.com/JennieOfSweden/513589463/

Sae

Tänkte bara tala om , att en häst (speciellt en fd travare ) rusar precis som du förklarar när denne inte har tillräckligt med muskler för att bära upp dig som ryttare i trav. För att du blir din dubbla kroppsvikt när ni travar , därför rusar hon !
Hoppas det går bättre nu, din blogg är intressant att följa :)

Svar: tyvärr så är de ej pga av det, för hon har aldrig gjort de tidigare när hon hade ännu mindre muskler, hon har alltid haft vanlig trav. Hade varit lätt att skylla på de men kan tyvärr ej de då hon är normal när man rider ut. Men hon var normal igår när jag red på fältet, då travade hon men hon ville gärna springa i full fart men hon travade :)
Så tror de berodde på annat, bla brunsten och vårkänslor och lite :))
Stephanie

2013-04-01 / 22:57:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback