2hästar idag, Vila för sia

Idag hade jag två hästar att fixa. Då Felicia är sjuk och hennes medryttare inte kunde så erbjöd jag mig att fixa henens lilla shet ponny Juli, en D-ponny. 
 
Det började med att jag tog en promenad på 5km till stallet, tog mig ca en timma och gick 5min snabbare att gå än att åka buss! :)  Sen bytte jag om lite och började mocka hos Sia först och sen hos Juli, jag fixade hösilaget åt Sia och sen höt åt Juli, sen fyllde jag upp deras vatten hinkar och fixade deras "kraft". 
 
Jag hämtade Julis utrustning och sedan hämtade jag Juli och borsta och satte på utrustningen för att sedan rida till fältet och köra lite dressyr.
Gick bra tyckte jag men märks att hon inte kör dressyr så ofta då hon tyckte jag va skit jobbigt och försökte komma ifrån arbetet ibland. Men till slut så gick hon jäkligt bra och va så duktig så! Hon blev lite stark i galoppen och ville gärna dra 100 rakt fram ist för 50 i en cirkel ;) Men till slut så lyckades jag med de oxå fast hon drog på lite och va stark. Men väldigt duktig och snäll, hon gjorde några studds då hon hon försökte komma från arbetet och tyckte jag va skit jobbig ;)
 
Sia fick ju vila idag eftersom jag red igår, men vi har köpt nya broddar till henne så försökte byta brodd och de gick lite sådär, hon la gärna hela vikten över en på höger bak men med lite vila emellan gick de bra. Pappa fick hjälpa mig ta bort en brodd som satt som satan! Men nu har hon iaf fyra brodd på alla ben igen :D 
Sen blev hon avborstad lite snabbt innan hon fick gå in i boxen igen och imorgon får hon gå utan täcke igen vilket hon tycker är underbart ;)
 
Vi hade även hagmockningen idag och vi gick med 5st överfulla kärror med nytt och gammalt bajs, de vägde ton!!!! Har lite små ont i ryggen efter att ha dragit kärrorna. 
De har ju kommit fram massa skit nu och vill inte att hästarna får i sig massa skit när de får maten på morgonen. 
Fyfasen va tugnt och jobbigt de var, hoppas de andra i hagen oxå tar de gamla bajset som går!!! :))
 
Bild från 1feb på Sia och Juli :)
 


Sen några bilder på Juli.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback