Uteritt med Malin på Askur

Idag red jag ut tillsammans med Malin på sin lilla islänning Askur. Vi red in i hjulsbro och in i skogen bakom samhället typ. Vi utforskade stigarna och kom ut bredvid kyrkan typ fast på andra sidan kanalen såklart, vi red då på en grusväg bort som gick mot östensons typ fast mer mot sturefors. Landeryds golfbana låg där iaf, vi hade hoppats på att kunna rida runt till slattefors men vi lyckades inte så vi vände och red in på en liten stig in i skogen, vi kom då ut på nästan samma ställe som vi red in, men vi provade en annan utväg mot samhället och kunde då ta en liten galopp på en raksträcka längst en åker/fält typ. Men sen mitt i galoppen ser jag att de blir som en liten grop så trodde sia skulle gå om kull och ja försökte sakta av men hon kom över utan problem och travade straxt efter gropen. Sen fortsatte vi vägen hem igen.
Tog väl drygt 1 1/2h på ett ungefär men då tog vi ju en extra runda till golfbanan och så med xD
Så den vägen måste ridas om igen, mycket bra ojämn mark för att träna upp kontrollen på hovarna och backar och skit så man bygger upp muskler!
Jäkligt bra skogar och stigar där som jag nu kommer försöka rida lite oftare :D

Imorgon ska mamma rida Sia, Paulina ska rida Askur och jag ska rida Vilja. Blir en uteritt någonstans mot Norrgården eller något iaf åt de hållet :)


Vickan

Jag såg er när ni precis skulle gå på bron. Om du märkte att det åkte förbi ett hästsläp så var de vi :)

Svar: haha jaha! :O Åkt många släp när vi ridit men vad kul :O Bron är hemsk tycker sia ;)
Stephanie, Worrasea

2013-06-19 / 10:28:47
URL: http://victoriashastar.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback