Paddocken

Hoppas ni haft en bra midsommar för de har jag väl haft, varit med älskling och familjen i Borensberg och firat med alla på campingen :)
Dock har jag varit genom förkyld och halvdöd men var ändå en helt okej midsommar :)

Idag red jag sia i paddocken lite lätt eftersom hon stått i helgen. Vi hade möte kl 18.00 så red inte förens kl var kanske 19.30. Paddocken var typ som en stor lerhög och låg en stor jävla pöl i ena hörnet. Vi började med ordentlig uppvärmning i skritt och sedan travade vi på halvlånga tyglar några varv i varje varv sedan började vi arbeta lite. Hon var inte jätte arbetsam men de kan jag förstå med tanke på underlaget och vilan. Men hon var väl ändå duktig tyckte jag, hon gick iaf i en bra form i varje varv sen slutade vi med att gå igenom vattenpölen och så provade vi springa igenom. De va lite äckligt i början men tror hon tyckte de var lite kul med ;)

Sia stod ju själv i sin hage när Paulina hämtade henne och när hon väl kommit in och jag skulle borsta upptäcker jag ett blodigt sår på höger bakben!
Gjorde rent såret och sedan sprayade lite blå spray på, under ridningen satte jag en kompress och linda över för att skydda såret från massa skit från ridningen och såret såg väldigt fint ut efter ridningen när de slutat blöda och man kunde se bättre. Hon får ju självklart gå utan något på i hagen så såret får lufta och läka :)

Bilder från dagens pass kommer i ett eget inlägg strax så ni vet :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback