Löshoppa

Idag löshoppade jag och Paulina  Sia för första gången! 
Hon ville inte rikigt springa in där hon skulle utan racade i paddocken ist. Jag och Paulina provade då att leda henne mot hindren och driva på och de gick bättre, hade då sockerbitar och så ett kryss som satt på 50cm. Asså inte så högt men började så. Sedan när hon började hoppa så höjde vi till 70cm. Hon hoppade så duktigt då! Sedan provade vi höja till 90cm och hon tog de utan problem! Lätt som en plätt lix! Men fasen vad hon hoppar med ryggen! Heheh hoppas man kommer sitta kvar sen! (A)
 
Sia var sååå duktig och jag är så stolt över henne! 
Får se om vi vågar höja upp hindren mer någon dag sen när hon börjar förstå löshoppning mer och kanske ringa in hela paddocken så hon enbart kan springa längs staketet! :) 
Longera på hinder är inga problem alls utan problemet var att springa in mellan longerlinan och staketet antingen vände hon innan eller precis vid hindren! :( Men sen i slutet gick de ju bättre men då fick vi springa med henne till linan och sedan driva på. :)
Har ni några tips på skriv gärna! :D 
 
Sockerbitar skutt.


70cm hopp!


90cm hopp!! :D


Övriga bilder idag :D




 

Jennie Söder Lindström

Gud va fin teknik hon har :)

Jag la föresten in en bildlänk till din blogg på min, hoppas det va okey!? :)

Svar: ja! :D
Hahah jadå :))
Stephanie, Worrasea

2013-06-05 / 23:42:51
URL: http://jennieofsweden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback