Igår, uteritt

Igår red jag och mamma ut tillsammans. Jag red vilja och mamma red Sia. Sia var så snäll mot mamma, hon gick så försiktigt och lugnt, hon lyssnade på mamma när vi travade och så, vilken underbar häst jag har ibland!! :D

Vilja var med duktig, hon gjorde inga dumheter mer än att gå med stjärten ner i diket och tryckte jag ut henne på vägen skulle hon gå mitt i och försökte jag trycka henne åt sidan så gick hon ner med stjärten i diket. Sen blev hon lite rädd för kalvarna så hon blev lite "stressad" men annars var de inget :)
Trampade hon på en orm precis på svanstippen, som tur var så var de bara en kopparorm och den fick inga skador!
Backade henne och den slingrade iväg glatt över att den fick leva!

Vi var ute ca 1-1 1/2h och red, mamma var jätte glad över att få rida ut en sväng i skogen. Väldigt mysigt fast de regnade lite ;)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback