Dressyr på Juli och Sia

Idag hade jag 2st hästar, Felicia fråga om jag ville rida Juli i veckan så jag gjorde de åt henne idag, blev då dressyr som med Sia.
Juli var väldigt stel och lite oarbetsam, men till sist så mjuknade hon upp och då slutade vi typ, hon var typ jätte svettig. Varmt och jobbigt att arbetas!
Men ja, hon skrittades av ordentligt sen efter iaf :)


Sia var lite "konstig" idag kändes det som, hon var lix inte alls så samarbetsvillig som hon brukar vara men de kanske berodde på värmen och de tror jag, hon är väl lite små uppblåst i magen av allt gräs med!
Men annars var hon duktig när hon väl gick ner så gick hon fint men hon ville gärna springa på, red kanske 30-40min bara och då mest skritt och blandade med trav och så körde vi en galopp i varje varv som en avslutning av dressyren och travade sedan av på långa tyglar och skrittade av liten bit sedan bytte vi ryttare då min kära pojkvän skulle prova skritta lite på henne så han skrittade av henne påvägen hem medans jag höll lite lätt i nosgrimman :)
Duktiga var mins älsklingar!
Sia var lugn och försiktig och Jonte var lite nervös men han var duktig som vågade rida, han är ju lite häst rädd och tål dem ju inte riktigt :)

Bilder från passet som jonte älskling tagit kommer upp imorgon, bjuder sålänge på en bild på mina älsklingar från idag :D



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback