Dressyr (dåligt pass)

Idag körde jag dressyr och vi red då i nya dressyr sadel. Hon var jätte duktig ibland och gick jätte fint men hon var inte så sammarbetsvillig idag. Hon skulle bråka och stressa ibland och höll på. Men när jag väl fick henne gå fint så springer hon iväg i trav istället typ och när man då tar i henne för att sakta ner åker huvudet upp direkt och hon börjar bråka och så höll hon på så. Fy fan vad arg jag blev på henne! Eftersom jag rider utan spö och hon höll på så skulle jag slå henne med handen men slår i vid knölen på min handled på hennes höftknöl typ så jag kunde knappast röra mitt lillfinger, men jag fortsatte rida och sen när hon väl gick bra slutade jag, vi galopperade även i båda varven och sedan kände jag hur ont jag hade i hela handen, jag hoppade av efter att skrittat några varv och då börjar jag må illa och bli yr samtidigt som jag börjar få färger framför ögonen. Jag höll alltså på att svimma men jag svimmade inte. Jag hade ju min snälla pojkvän med som hjälpte mig med henne och så. Rörde jag handleden åt ena hållet höll jag på att svimma av. Så jag kanske har fått en spricka. Så nu sitter jag hemma med inlindad hand och blir de ej bättre får mamma och dem åka hem från Borensberg och skjutsa upp mig till sjukhuset.

Hoppas verkligen att de inte är något!! Men ja, jag duschade av sia innan jag släppte ut henne i hagen och självklart så rullade hon!

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback