Worrasea

Denna kommer handla om mitt Varmblodssto Worrasea.
 
 
 
Worrasea
Sia
 
F.2003
Sto
Varmblod
 
E: Running sea(us)
U: Cosmic arrow
 
Ägare: Jag ( Stephanie )
 
Worrasea eller Sia som vi säger är en trevlig häst med mycket humör. Jag håller på att "utbilda" henne inom ridningen bla. När vi hämtade henne den 25 Juli 2012 så hade hon enbart blivit riden ut i skogen med sällskap. Nu håller jag på att rida in henne mer eller vad man ska säga, hon går hyfsat bra att rida ut själv på nu men protesterar lite ibland. Hon har lärt sig gå hyfsat fint/bra på tygeln nu i skritt och trav. Dock är hon lite oböjbar när man försöker arbeta henne i en cirkel, hon böjer sig inte med cirkeln utan springer typ rakt i cirkeln och när man försöker böja henne med skänkeln så ökar hon bara, men de är vad i jobbar på just nu :)
Tränar även lite smått på att rida ut själv och gå före de andra hästarna när man rider i grupp.
Galoppen är inget vi fokuserar på då hon ska bygga mer muskler och inte springa in i galoppen.
 
Bilderna är tagna den 3 Feburari i början av gå på tygeln träningen! :)
Gick så mycket finare i slutet xD 

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback