Mamma skritta Sia

Eftersom de blev ändrade planer då jag skulle in och jobba så fick mamma ta Sia idag och hon skrittade bara Sia lite i paddocken, så hade tänkt försöka rida ut en liten lugn tur imorgon på henne eftersom hon behöver komma ut lite och bara tagit de lugnt. 
Slutade jobbet vid 17.45 så kom till stallet strax efter 18.00 så ja va med när hovis skodde henne och han började med bak som jag "rekomenderade", då hon blir jobbigare bak när de börjar bli tråkigt. Hon var jätte duktig tycker jag! Men nästa gång så hoppas jag vi kan ta bort skorna på henne så hon kan gå barfota igen :D
Sias hovar hade inte växt så mycket så 8veckor klarar hon utmärkt sa han,  han hade bara verkat ca 0,5cm på henne så 8veckor va bra sa han.

Så nu får snön gärna försvinna till vecka 15-16! Så min tjeja kan gå barfota igen och sommaren komma så man kan rida mer och slippa alla kläder och så Sia kan stå ute dygnen runt! VILL HA SOMMAR OCH SOL!
 
Ajah nu ska jag sova och Sia har fått sin kvällsmat så hon ska med sova nu :D
Godnatt säger jag och spike!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback