Longering idag

Idag skulle jag longera mitt monster men de gick typ inte så bra då någon bara ville springa! 
Så efter mycket slit fick jag henne skritta några varv i båda varven och trava sen släppte jag henne så hon fick springa runt och tränade på röst "komando" eller vad man ska säga. Hon fick springa några antal varv i trav sen några få galopp längder. Hon va jätte duktig och fattade galopp när jag ska galopp. Sen när jag bad henne komma så kom hon till mig direkt i skritt. Så stolt! 
Vi gick några varv tsm som avslutning. 
 
Mamma stor mockade och jag fixade resten medans mamma drack lite kaffe. 
Från och med nu kommer Sia endast gå på bettlöst!
Har hittat många olika varianter på bettlöst jag tänkt prova! :)
Tex, ridgrimma, hackamor, sidepull och ridrepgrimma mm. :)
 
Bjuder på en bild, från jan- feb tror ja xD
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback