Blev visst ingen vila idag!

Åkte till stallet vid 16.00 och skulle mocka och fixa maten åt henne innan vi skulle ha insläppet vid 17.00 och när ja va klar med isläppet så hämtade jag lilla sia och ställde upp henne i gången och skulle klippa hennes man. 
Hon var jätte duktig och stod hyfsat still när jag klippte manen på henne, dock är jag ju ingen frisör men de blev nog bra. I vilket fall när jag stod där och klippte/borsta henne så blev jag så ridsugen och tänkte men vafan jag kan ju skritta henne barabacka i paddocken iaf. Så jag beslöt att jag skulle prova rida henne barbacka för första gången. 
Hon var såå duktig att jag även började kräva lite av henne och hon gick på så bra så jag passa även på att träna min balans lite i hennes trav. Första två gångerna ja trava höll jag på att skumpa av sen tänkte jag att ne nu ska jag fan inte skumpa så dant och då hittade jag allt hennes takt och satt hyfsat bra, dock lite "obalans" i hörnen då hon ej böjer sig med svängen. Men krävde även lite av henne i trav och hon var så himla duktig! 
Är såååååå stolt över min lilla tjej idag! Hon kan verkligen chocka än ibland.

(tack för bilden Malin)

LOVE MY HORSE!
 
PS. Måste börja klättra mer med henne, så hon får mer rygg och rumpmuskler bla! 

Emma

Vad fin pålle, hur hög? :)

Svar: tack :Dhon är 160 :)
Stephanie

2013-02-12 / 21:09:27
URL: http://www.saqubeck.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mail

Hemsida:

Kommentar:

Trackback